Oglas

"APSURDNA ODLUKA AZTN-a"

Tommy o kazni zbog popusta umirovljenicima: "Prijavio nas je drugi strani lanac"

author
N1 Info
24. srp. 2025. 14:58
02.05.2012., Split - U sklopu prodajnog centra Koteks, umjesto Keruma otvoren je Tommy hipermarket. rPhoto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ivo Cagalj / Pixsell

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) izrekla je trgovačkom lancu Tommy kaznu od 212.500 eura zbog teške povrede Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom. Iz Tommyja su se oglasili priopćenjem u kojem navode kako su kažnjeni unatoč tome što je njihova inicijativa, kažu, bila čin solidarnosti prema umirovljenicima i nije uzrokovala štetu tržištu ni dobavljačima.

Oglas

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je zbog, kako su naveli "teške povrede Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP)", kaznila trgovački lanac Tommy s 212.500 eura, izvijestili su u srijedu.

Na upit naše reporterke Tine Kosor Giljević, kojeg je uputila idući dan, odgovorili su prioćenjem kojeg prenosimo u cijelosti.

"Tommy je kao hrvatska tvrtka uvijek bio uz svoje kupce i zajednicu.

Umirovljenici su ranjiva skupina kojoj smo željeli pomoći u kriznim vremenima, a popust koji smo uveli bio je naš doprinos i čin solidarnosti, u potpunosti financiran iz naših sredstava, bez tereta za dobavljače.

"Neutemeljenost kažnjavanja"

Nažalost, umjesto razumijevanja, suočili smo se s kaznom temeljenom na formalnom tumačenju pravila bez uvažavanja realnih okolnosti i društvene svrhe ovakve inicijative.

Primjenom dodatnog popusta nismo proizveli štetu ni za tržište, ni za poslovne partnere, a umirovljenici (potrošači) su od toga imali dodatne koristi.

Neutemeljenost kažnjavanja isključivo Tommyja po ovoj osnovi, dodatno je potencirana činjenicom da iste ili slične promotivne aktivnosti prakticiraju i drugi trgovački lanci koji posluju na hrvatskom tržištu. Agenciji smo prijavljeni od strane drugog trgovačkog lanca u stranom vlasništvu.

"Odluka je apsurdna"

Odluka Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja je apsurdna iz jednostavnog razloga što nije bilo prodaje ispod nabavne cijene proizvoda, kako Agencija tvrdi, i to ćemo dokazivati u daljnjem postupku.

Same odredbe zakona su dvojbene i ne korespondiraju s realnim stanjem tržišta, „zaštitom“ nisu obuhvaćeni isključivo hrvatski proizvodi i proizvođači (OPG-ovi, mali ili veliki proizvođači), nego i multinacionalne kompanije kojima nije moguće nametnuti nepoštene prakse, radi njihove tržišne pozicije i financijske snage.

Unatrag nekoliko godina bili smo jedini trgovački lanac koji je imao posebne aktivnosti podrške domaćoj proizvodnji i kupnji hrvatski proizvoda, svjesni da je to bitno za doprinos nacionalnom gospodarstvu.

Tommy svojim razvojem i poslovanjem razvija domaću proizvodnju i jača konkurentnost tržišta na dobrobit krajnjih potrošača, prije svega", napisali su u priopćenju kojeg je potpisao Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija lanca.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama